FANDOM

Assassin's Creed logo

Logo serii

Assassin's Creed - seria gier akcji produkowanych i wydawanych przez koncern Ubisoft. Zadebiutowała 13 listopada 2007 grą Assassin's Creed wydaną na komputery PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Za twórców cyklu uznawani są: Patrice Désilets, Jade Raymond oraz Corey May.

Fabuła Edytuj

Gry z serii Assassin's Creed przeplatają między sobą wydarzenia rzeczywiste oraz fikcyjne i skrajnie fantastyczne. Fabuła skupia się na konflikcie między bractwem asasynów i zakonem templariuszy oraz wydarzeniach i pozostałościach po Pierwszej Cywilizacji. Oba wątki łączą się, ponieważ odwieczna wojna między wymienionymi organizacjami dotyczy artefaktów Tych, Którzy Byli Przed Nami, a także sposobu, w jaki są one wykorzystywane.

Pierwsze gry skupiają się na wydarzeniach z życia Desmonda Milesa w 2012 roku. Des pochodził z rodziny asasynów, ale nigdy nie chciał w nim być. Poprzez swoje powiązania z bractwem zostaje wciągnięty w konflikt mimowolnie. W ciągu kilku miesięcy odtwarza wspomnienia kilku swoich przodków dzięki stworzonemu przez templariuszy Animusowi oraz staje się asasynem. Na końcu poświęca swoje życie, by uratować cały świat przed kataklizmem, który miał zniszczyć ludzkość.

W kolejnych częściach gracz wciela się w anonimowych protagonistów, którzy za pomocą nowej wersji Animusa odgrywają wspomnienia przodków Desmonda Milesa oraz innych ludzi. Pracownik Abstergo, jeden z tych protagonistów, nieświadomie pomaga templariuszom w odnajdywaniu kolejnych artefaktów Pierwszej Cywilizacji. W następnych grach pojawia się kolejny anonim, który dołącza do bractwa asasynów i pomaga innym w ustalaniu lokacji Fragmentów Edenu.

Rozgrywka Edytuj

W grach z serii Assassin's Creed gracz ma możliwość odwiedzenia różnych miejsc w różnych okresach. Są to między innymi: średniowieczny Bliski Wschód, Włochy w dobie renesansu czy Ameryka Północna podczas wielkiej rewolucji. Umieszczanie graczy w różnych epokach dostarcza różnych doświadczeń przy zachowaniu tego samego systemu. Fabuła rozpoczęta w jednej części jest kontynuowana i rozwijana w kolejnych.

Gry pozwalają na odgrywanie misji na swój własny sposób, jednak zazwyczaj podejścia w ukryciu i udane skrytobójstwa są wynagradzane dodatkowymi osiągnięciami i procentami ukończenia gry.

Gry Edytuj

Spin-offy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki