FANDOM

Bad Day L.A.
Gra
Bad Day LA cover
Dane
  • Producent
  • Wydawca
  • Dystrybutor PL
  • Premiera w USA
  • 08 sierpnia 2006 (PC)
  • Premiera w Europie
  • 08 sierpnia 2006 (PC)
  • Premiera w Polsce
  • 08 sierpnia 2006 (PC)
  • Gatunek
Informacje
  • Tryb gry
  • Platforma
  • Wymagania wiekowe
  • ESRB: M
  • PEGI: 16+
  •  ——
  •  ——

Bad Day L.A. – gra komputerowa, której współtwórcą jest American McGee. Bohaterem gry jest afroamerykański kloszard, Anthony Williams, który ratuje miasto Los Angeles przed kataklizmami i klęskami, m.in. tsunami, trzęsieniami ziemi lub atakiem meksykańskiej gwardii narodowej. Korzysta również ze specyficznej grafiki, stylizowanej na komiksową. Została wydana na PC i miała zostać także wydana na konsolę Xbox, lecz zrezygnowano z tego.

Gra ma 10 poziomów, w których bohater przemierza dzielnice Los Angeles chroniąc mieszkańców przed zagładą. Gra parodiuje amerykańskie filmy katastrofalne i wyśmiewa opinię publiczną w Ameryce. Bohater ma na celu wydostanie się z niszczącego się przez kolejne katastrofy miasta.

BohaterowieEdytuj

  • Anthony Williams – główny bohater, postać grywalna. Bezdomny kloszard, ratuje Los Angeles przed zagładą.
  • Sick Kid – chłopiec narażony na czynniki biologiczne. Anthony musi wziąć go do lekarza, ale może to zrobić w późniejszym czasie (wybór zależy od gracza).
  • Juan – pracownik stoczni z Meksyku. Cierpi na amnezję i eksterminuje wrogów za pomocą piły łańcuchowej.
  • Beverly z Beverly Hills – postać wzorowana na Paris Hilton. Ma obsesje na punkcie mody i swoich paznokci.
  • Sierżant – żołnierz. Uwielbia George'a W. Busha i często go cytuje. Ma niekończący się zapas granatów, a jego armia często przegrywa w różnych walkach podczas gry.

RozgrywkaEdytuj

Każdy poziom w grze jest oparty na innym kryzysie. Gracz kieruje Anthonym Williamsem, widocznym w perspektywie TPP. Celem zwykle jest zabicie odpowiedniej ilości przeciwników, ewentualnie inna akcja - jak przywracanie zombie do żywych, czy pomoc niewinnym obywatelom. Anthony ma do dyspozycji zróżnicowany arsenał, w tym AK-47, strzelba, miotacz ognia czy żelazny pręt. Bohater w trakcie gry zdobywa czwórkę pomocników, z czego naraz pomaga mu jedna osoba.

Odbiór gryEdytuj

Gra zebrała głównie negatywne recenzje, sam twórca stwierdził że była to "dobra idea, która została słabo zrealizowana".

GameSpotEdytuj

PC: 3/10

GameSpyEdytuj

PC: 1.5/5 gwiazdek

IGNEdytuj

PC: 2,7/10

MetacriticEdytuj

PC: 28/100

GRY-OnlineEdytuj

PC: 7,4/10