FANDOM

Defender of the Crown
Gra
DefenderOfTheCrown
Dane
  • Producent
  • Wydawca
  • Premiera w USA
  • 1986
  • Gatunek
Informacje
  • Aktualna wersja
  • 1.0
  • Tryb gry
  • Platforma
  • Nośnik
  • CD
  • Dyskietka
  • Kartridż
  • aplikacja mobilna
Seria
  • Poprzednia część
  • Następna część
  •  ——

Defender of the Crown - gra strategiczno-turowa z elementami zręcznościowymi osadzona w realiach średniowiecznej Anglii. Jej premiera odbyła się w 1986 roku. Pierwszą wersję gry wydano wyłącznie na Amigę.

RozgrywkaEdytuj

Akcja gry przenosi nas do roku 1149, kiedy w najlepsze trwa konflikt między Anglosasami, potomkami dzisiejszych anglików, a Normanami, potomkami dzisiejszych szwedów, norwegów czy finów. W grze występuje postać legendarna - Robin z Sherwood, który zleca nam przeróżne zadania polegające na obronie wysp przed najeżdżającymi Normanami.

Gracz może wcielić się w jednego spośród czterech arystokratów. Arystokraci różnią się posiadanymi cechami: umiejętnością walki mieczem, zdolnościami przywódczymi czy dyplomacją albo walką przy użyciu kopii. Akcja rozgrywa się na mapie Zjednoczonego Królestwa, które podzielone jest na dziewiętnaście części, które reprezentują poszczególne krainy geograficzne. Sześć z dziewiętnastu części zajmują zamki. Trzy należą do normańskich baronów, a trzy do anglosaskich lordów, w tym jeden należy do gracza. Każde pole ma przypisany do niego miesięczny dochód wyrażony w sztukach złota. Zadaniem gracza jest wyeliminowanie wszystkich baronów normańskich.

Gra rozgrywa się w systemie turowym. W każdym miesiącu gracz za otrzymane sztuki złota może dozbrajać swoją armię (konnica, piechota, katapulty i zamki). Może również zorganizować atak na inny zamek w celu złupienia złota. Istnieje też możliwość organizowania turniejów rycerskich.

Kiedy dwie wrogie armie przed przypadek "zderzą się ze sobą" dochodzi do bitwy. Gracz ma kontrolę nad bitwą, ponieważ twórcy dostarczyli nam możliwość kontroli walki naszej armii poprzez wybranie manewru czy stylu walki. Jeśli zaś wejdziemy z armią na zamek normańskiego barona dochodzi do oblężenia z użyciem katapult. Można też najeżdżać zamki w celu znalezienia wybranki serca.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki