FANDOM

Duke Nukem Forever
Gra
Duke Nukem Forever Cover.PNG
Dane
  • Producent
  • Wydawca
  • Dystrybutor PL
  • Premiera w USA
  • 14 czerwca 2011
  • Premiera w Europie
  • 10 czerwca 2011
  • Premiera w Polsce
  • 10 czerwca 2011 (PC)
  • Gatunek
Informacje
  • Tryb gry
  • Platforma
  • Silnik gry
  • Wymagania wiekowe
  • ESRB: M
  • PEGI: 18
Seria
  • Poprzednia część
  • Następna część
  •  ——

Duke Nukem Forever – gra komputerowa z gatunku first-person shooter, wyprodukowana przez Gearbox Software, której głównym bohaterem jest Duke Nukem walczący z najeźdźcami z kosmosu. Gra znana jest przede wszystkim z tego, iż jest najdłużej produkowaną grą komputerową w historii. Duke Nukem Forever ukazał się na komputery osobiste oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Gra korzysta z silnika Unreal Engine 2.5. Pierwsze DLC do gry zatytułowane zostało Hail to the Icons Parody Pack.

Fabuła Edytuj

Duke Nukem uratował świat wiele lat temu i od tego czasu jest najważniejszym człowiekiem na Ziemi. Obcy chcieli się znów odegrać, porywając kobiety. Bohater nie mógł tego znieść, więc ruszył na ratunek kobietom jak i całej Ziemi.

Produkcja gry Edytuj

Rozpoczęcie prac nad Duke Nukem Forever jako kontynuacją dla Duke Nukem 3D ogłoszono 27 kwietnia 1997 roku, równocześnie z ogłoszeniem zakupu licencji na wykorzystanie silnika id Tech 2 (wykorzystanego w Quake II). Zapowiedziano, że data premiery nastąpi nie później niż w połowie 1998 roku. Prace nad grą były mocno ograniczone aż do grudnia 1997, kiedy to twórcy otrzymali silnik id Tech 2. Wprawdzie już w sierpniu i wrześniu ukazały się pierwsze zrzuty ekranu DNF, ale później przyznano, że były to tylko eksperymenty programistów z silnikiem Quake I, nie związane z faktycznym tworzeniem gry. Wiele portali internetowych sugerowało bankructwo firmy oraz plotkę, że gra nie zostanie ukończona, jednak producent 3D Realms nie został zamknięty. Sytuacja ta wynikła z powodu procesu pomiędzy producentem, a firmą Take-Two o prawa do ww. tytułu. Rozprawa ostatecznie zakończyła się ugodą za porozumieniem stron. 3 września 2010 roku podczas PAX EAST ogłoszono, że gra ma być dostępna w sprzedaży w 2011. W styczniu 2011 roku, firma Gearbox Software ustaliła datę premiera gry - na dzień 3 maja 2011 roku, jednak termin został przesunięty na 10 czerwca 2011 roku (14 czerwca w Stanach Zjednoczonych).

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki