FANDOM

Fallout
Gra
Fallout1
Dane
  • Producent
  • Wydawca
  • Dystrybutor PL
  • Premiera w USA
  • 30 września 1997
  • Premiera w Polsce
  • 23 stycznia 1998
  • Gatunek
Informacje
  • Aktualna wersja
  • 1.1
  • Tryb gry
  • Platforma
  • Silnik gry
  • Wymagania wiekowe
  • ELSPA: 15+
  • PEGI: 16
Seria
  • Poprzednia część
  • Następna część
  •  ——

Fallout właściwie Fallout: A Post Nuclear Role Playing Game - pierwsza gra z serii Fallout stworzona przez Black Isle Studios i wydana przez Interplay Entertiment. Ścieżkę dźwiękową do gry skomponował Mark Morgan.

Fallout jest luźno powiązany z serią Westland, wydaną przez to samo studio.

FabułaEdytuj

Gra jest osadzona w świecie doszczętnie zniszczonym wojną atomową. Gracz wraz z kilkoma tysiącami ludzi zamieszkuje Kryptę 13. Główny bohater, wraz z tysiącami ludzi, mieszka w Krypcie od rozpoczęcia wojny aż do jej odwołania i zawarcia pokoju, czego żaden z mieszkańców prędko się nie spodziewa, konflikt ten trwa już 80 lat. Zarząd Krypty 13 wysłał na powierzchnię wielu zwiadowców, niestety żaden do kryjówki nie wrócił. Jakby było tego mało pewnego dnia uszkodzeniu uległ system pozyskiwania wody, który można naprawić jedynie z zewnątrz. Dyrekcja wybiera właśnie Przybysza z Krypty na osobę, która opuści kryptę i spróbuje znaleźć urządzenie umożliwiające naprawę systemu pozyskiwania wody. Gracz ma na wykonanie zadania 180 dni, tylko na 180 dni mieszkańcom Krypty starczy zapasów.

RozgrywkaEdytuj

System kreacji bohateraEdytuj

Charakterystyczne zarówna dla tego Fallouta jak i dla całej serii jest system kreacji bohatera. Gracz ma do wyboru naprawdę dużą dowolność (czego ówczesne gry nie oferowały) przy tworzeniu bohatera. Mamy możliwość przeznaczenia punktów do następujących umiejętności: siły, percepcji, wytrzymałości, charyzmy, wytrzymałości, inteligencji, zręczności oraz szczęścia. Każdy przeznaczony do danej umiejętności punkt wpływa na psychikę i dostępne decyzje moralne Przybysza - przykładowo gdy gracz zainwestuje większość punktów w siłę i zręczność będzie mógł z powodzeniem stosować rozwiązanie siłowe, lecz gdy zainwestuje w charyzmę i percepcję, stawiając tym samym na siłę umysłu, będzie mógł pokonywać przeciwnika siłą słów, bez walki.

UmiejętnościEdytuj

W grze mamy 18 umiejętności:

  • 4 umiejętności pasywne: Retoryka, Handel, Hazard, Sztuka przetrwania.
  • 6 umiejętności bojowych: Broń palna, Broń ciężka, Broń energetyczna, Walka wręcz, Broń biała, Rzucanie.
  • 8 umiejętności aktywnych: Pierwsza pomoc, Leczenie, Skradanie się, Otwieranie zamków, Kradzież, Pułapki, Nauka, Naprawa.

Początkowo gracz może wybrać trzy główne umiejętności, które będą rozwijały się dwa razy szybciej od pozostałych. Żadna z posiadanych umiejętności nie przekroczy 95%.

Cechy i profityEdytuj

Podczas kreowania bohatera gracz musi wybrać 2 dodatkowe cechy Przybysza. Każda z nich ma widoczny wpływ na rozgrywkę. Obie mają swoje plusy i minusy ich posiadania. Te cechy jako jedyne wybrane na początku nie mogą zostać zmienione.

Sequele Edytuj

Gra doczekała się sequeli,pierszwszy to był Fallout 2,klejne to Fallout Tactics: Brotherhood of Steel,Fallout: Brotherhood of Steel,Fallout 3,Fallout: New Vegas i Fallout 4.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki