FANDOM

Fallout 2
Gra
Fallout2
Dane
  • Producent
  • Wydawca
  • Dystrybutor PL
  • Premiera w USA
  • 30 października 1998
  • Premiera w Europie
  • 1998
  • Premiera w Polsce
  • 1999
  • Gatunek
Informacje
  • Aktualna wersja
  • 1.2 (oficjalna)
  • 1.4 (fanowska)
  • Tryb gry
  • Platforma
  • Nośnik
  • Płyta
  • Silnik gry
  • Wymagania wiekowe
  • ELSPA: 15+
Seria
  • Poprzednia część
  • Następna część

Fallout 2 - amerykańska gra komputerowa, która jest kontynuacją słynnej gry Fallout. Została wyprodukowana przez Black Isle Studios i wydana przez Interplay Entertiment.

Fallout 2 jest zdecydowanie bardziej brutalny od swojego poprzednika, jest przesycony narkotykami, przemocą i erotyką.

RozgrywkaEdytuj

Fallout 2 przewyższa Fallouta pod wieloma względami, jednym z nich jest o wiele bardziej rozbudowany świat. W pierwszej części Fallouta na mapie mogliśmy spotkać w większości spustoszałe budynki, do których nie można było wejść, pustkowia, na których nie można było znaleźć niczego bardziej interesującego czy opuszczone Krypty, które zbytnio nie odróżniały się od siebie. W Falloucie 2 możemy natomiast różnorodne miasta, a w nich sklepy i ekskluzywne kluby nocne, z czego najbardziej rozpoznawalnym klubem jest klub Desperado. Na pustkowiach jest wiele fortec i zamków, które gracz może również zwiedzić, a w co niektórych wykonać misję poboczną. Przechadzając się po pustyniach sporadycznie można natknąć się na porzucone pojazdy (przeważnie są to ambulanse), opuszczone stacje benzynowe i garaże, w których znajdują się przeciwnicy.

W Falloucie 2 powraca słynny system kreacji postaci - SPECIAL.

FabułaEdytuj

Gra przenosi nas do roku 2241 (80 lat po wydarzeniach z Fallouta). Postacią grywalną w tejże grze jest Wybraniec, który żyje w niewielkiej wiosce zwanej Arroyo, która została założona przez Przybysza z Krypty - głównego bohatera poprzedniej odsłony gry. W ów wiosce od przeszło 10 lat trwa potworna susza, z którą mieszkańcy nie mogą sobie poradzić, a wielu ludzi umiera z pragnienia. Mieszkańcy wioski uznali, że Wybraniec jest tym, który uda się na poszukiwania Generatora Ekosystemu Cudownej Krainy, w skrócie G.E.C.K. Urządzenie to ma się znajdować w Krypcie 13, jednakże nikt nie ma pojęcia, w której części Ameryki Północnej może się ona znajdować. Wybraniec musi odnaleźć imć Kryptę i drogą zbrojną lub pokojową (w grze występują wybory moralne) zdobyć urządzenie.

CiekawostkiEdytuj

  • Fallout 2 zajął 29. miejsce w rankingu 100 najlepszych gier dziesięciolecia w latach 90. XX wieku.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki