FANDOM

Fallout 4
Gra
Fallout 4 okładka
Dane
  • Producent
  • Wydawca
  • Dystrybutor PL
  • Premiera w USA
  • 10 listopada 2015
  • Premiera w Europie
  • 10 listopada 2015
  • Premiera w Polsce
  • 10 listopada 2015
  • Gatunek
Informacje
  • Tryb gry
  • Platforma
  • Silnik gry
  • Wymagania wiekowe
  • PEGI: 18
Seria
  • Poprzednia część
  • Następna część
  •  ——

Fallout 4 – gra z serii Fallout, tworzona przez Bethesda Game Studios i wydana przez Bethesda Softworks.

Fabuła Edytuj

Akcja gry ma miejsce w Bostonie oraz jego okolicach. Głównym bohaterem gry jest Ocalały, mężczyzna lub kobieta mieszkająca w swoim domu wraz z małżonkiem oraz synem Shaunem w małym miasteczku.

23 października 2077 roku, Ocalały spędzał sobotni poranek w domu w Sanctuary Hills, na przedmieściach Bostonu, wraz ze swym małżonkiem i synem. Po jakimś czasie do drzwi domu bohatera dzwoni Przedstawiciel Vault-Tec i wspólnie z nim wypełnia formalności dotyczące przeniesienia się wraz z rodziną do Krypty 111.

Po krótkiej chwili spędzonej z drugą połówką oraz dzieckiem, bohater słyszy w telewizji informację o ataku nuklearnym na Stany Zjednoczone. Mąż/żona głównego bohatera łapie ich syna i wszyscy razem biegną do znajdującej się nie opodal Krypty 111.

Gdy okoliczni mieszkańcy oraz protagonista z rodziną znajdują się na włazie do Krypty, nie opodal spada głowica nuklearna. Bohater jako jedyny przeżywa falę uderzeniową i zjeżdża w dół, do Krypty.

Budzi się dopiero 200 lat później.

Rozgrywka Edytuj

W zależności od indywidualnych preferencji, akcję w Fallout 4 w wersji na platformę PC Windows obserwujemy z perspektywy pierwszo- lub trzecioosobowej, a mechanika rozgrywki bazuje w znacznej mierze, na rozwiązaniach znanych graczom z Fallouta 3. W grze powracają m.in. tak charakterystyczne elementy serii, jak system atrybutów S.P.E.C.I.A.L., czy system celowania V.A.T.S., pozwalający na precyzyjne oddanie strzału w wybraną część ciała przeciwnika. W produkcji pojawia się także możliwość przygarnięcia psa, któremu w toku rozgrywki możemy wydawać proste polecenia. Celem nadrzędnym, jaki postawili sobie twórcy, stała się jednak absolutna swoboda rozgrywki, tak więc to od gracza zależy to, gdzie się uda i w jaki sposób jego poczynania wpłyną na dalszy rozwój fabuły.

W porównaniu do poprzednich odsłon serii, wydatnemu rozbudowaniu uległ system rzemiosła, pozwalający m.in. na recykling elementów otoczenia i wykorzystanie ich do stworzenia zupełnie nowych przedmiotów, a nawet całych budynków, które pełnią rolę schronienia dla bohatera, jego psa oraz innych ocalałych. W grze dostępnych jest 50 bazowych typów broni, z których każdy poddać możemy ponad 700 modyfikacjom. W Falloucie 4 powraca też w udoskonalonej formie znany fanom serii organizer o nazwie PipBoy, w którym oprócz całego centrum zarządzania znajdziemy m.in. także proste gry.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki