FANDOM

Franko: The Crazy Revenge
Gra
Franko-revenge
Dane
  • Producent
  • Wydawca
  • Dystrybutor PL
  • Premiera w Europie
  • 1994
  • Premiera w Polsce
  • 1994
  • Gatunek
Informacje
  • Aktualna wersja
  • 1.0
  • Tryb gry
  • Platforma
  • Nośnik
  • Dyskietka
  •  ——
  •  ——

Franko: The Crazy Revenge, znane w Polsce jako Franko: Szalona Zemsta - polska gry z widokiem 2D wyprodukowana przez World Software i wydana przez Mirage Software. Mirage Software jest również dystrybutorem tej gry. Głównym bohaterem gry jest Franko, a motywem przewodnim zemsta za śmierć przyjaciela.

FabułaEdytuj

Akcja gry ma miejsce w Szczecinie, w czasach komunizmu, a mianowicie w 1987 roku. Wspomniany wcześniej Franko i jego najlepszy przyjaciel Alex to zawodowi sportowcy, którzy ćwiczyli sztuki walki dla obrony własnej i imponowania płci pięknej. W nocy dwaj przyjaciele wybrali się na spacer, gdzie zostali zatrzymani przez bandę Klocka, głównego antagonistę gry. Rozpoczyna się bijatyka, w której gracz też bierze udział, na nieszczęście bohaterów obaj tracą przytomność. Franko cuci się po kilku godzinach, jednakże jego przyjaciel Alex leży koło niego martwy. Główny bohater zaczął pragnąć zemsty na Klocku.

RozgrywkaEdytuj

Franko jest klasyczną bijatyką. Franko może przemieszczać się w prawo, w lewo lub atakować.

Zadaniem głównego bohatera jest eliminacja napotkanych po drodze nieprzyjaciół, członków gangu Klocka. Niedociągnięciem fabuły jest to, że mamy dwie postacie grywalne - Franka albo Aleksa (który wcześniej zginął), postacie te różnią się stylami walki, Franko preferuje dalekowschodnie sztuki walki, natomiast Aleks zachodnie, takie jak boks, kick-boxing czy krav maga.

W grze pojawiły się trzy poziomy, na końcu każdego znajduje się boss (w tym Klocek). Przeciwnikami są typowi przedstawiciele PRL-owskich subkultur - skinheadsi, ZOMO czy Milicja Obywatelska.

Sterowanie odbywa się za pomocą gamepada lub joysticka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki