FANDOM

Gothiccover

Gothic – gra RPG stworzona przez firmę Piranha Bytes. Polską lokalizacje zrealizowała firma CD Projekt.

Uwaga!
W dalszej części artykułu znajdują się informacje dotyczące fabuły danej gry

Fabuła Edytuj

Główny bohater Gothic jest bezimienny.

W poprzedzającym grę intro, bezimienny za drobne przestępstwo zostaje skazany na zrzucenie do Górniczej Doliny, naturalnego więzienia otoczonego przez magiczną barierę, którą stworzyło 12 magów. Przed zrzuceniem, bezimienny dostaje list od pewnego maga, który ma doręczyć arcymistrzowi kręgu ognia. W kolonii karnej, bezimienny poznaje Diego, który zapoznaje go z kolonią. Oprócz tego zostaje przyjacielem Diego, Miltena, Lestera i Gorna. W Górniczej Dolinie istnieją cztery obozy:

  • Stary Obóz, umiejscowiony na północy kolonii, pod przywództwem magnata Gomeza.
  • Nowy Obóz, umiejscowiony na zachodzie kolonii, w którym mieszkają uciekinierzy ze Starego Obozu, pod przywództwem magów wody, którzy chcą wysadzić magiczną barierę.
  • Obóz Sekty, umiejscowiony na bagnach, na wschodzie kolonii, w którym mieszkają sekciarze, wierzący w Śniącego, który podobno zniszczy barierę, a wierzących w innych bogów - ukara.
  • Obóz Bandytów, umiejscowiony niedaleko kanionu trolli, pod przywództwem Quentina. Jest to jedyny obóz do którego, nie można dołączyć.

PostacieEdytuj

  • Bezimienny – główny bohater gry
  • Diego – przyjaciel Bezimiennego, Lestera, Miltena i Gorna. W Starym Obozie przywódca cieni.

Prequal Edytuj

W 2008 powstała gra komórkowa pot tytułem "Gothic 3: Początek".Która dzieje się w 40 lat temu.A nie gramy Bezimiennym,tylko Xardasem.Gra rozgrywka stylu starych gier RPG.