FANDOM

Tajne kody lub cheaty (czyt. "czity", z ang. "oszustwa") są specjalnymi sekwencjami znaków, które, wprowadzone do systemu gry, uaktywniają ukryte opcje, dają nieuczciwą przewagę i generalnie robią różne fajne rzeczy. Często tajne kody trzeba dopiero aktywować (np. w Half-Life wpisać "sv_cheats 1" do konsoli), co może wymagać edycji plików gry.

Tajne kody są tolerowane w grach single player (w końcu to od gracza zależy jak chce się cieszyć grą), ale w multiplayerze bezwzględnie tępione.

Przykładowe tajne kodyEdytuj

  • God mode - nieśmiertelność. Postać gracza nie traci zdrowia, nie ginie mimo osiągnięcia HP=0, lub HP nie spada poniżej danej wartości.
  • Następny etap - automatyczne wygranie aktualnego etapu i przejście do kolejnego.
  • Wszystkie przedmioty - w strzelance otrzymanie wszystkich możliwych rodzajów broni w grze wraz z amunicją, w samochodówce wszystkie dostępne samochody lub wyposażenie, w strategii np. milion jednostek surowców. Konkretny efekt zależy od rodzaju gry.
  • No AI - wyłączenie sztucznej inteligencji. Komputerowi przeciwnicy przestają stawiać jakikolwiek opór.
  • Big heads - powiększenie głów postaci do nienaturalnych rozmiarów. Nie wiadomo dlaczego cieszy się to taką popularnością wśród programistów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki