FANDOM

Nintendo 64
Platforma
N64-Console-Set
Informacje
  • Producent
  • Generacja
  • Piąta
  • Premiera
  • Ameryka Północna: 29 września 1996
  • Japonia: 23 czerwca 1996
  • Sprzedaż
  • 32, 93 miliony
  • Nośnik
  • Kartridż
  • Kontroler
Chronologia
  • Poprzednik
  • Następca

Nintendo 64 — japońska konsola do gier gomputerowych. Prace nad konsolą firma Nintendo rozpoczęła już w 1993 roku. 23 sierpnia tegoż roku firmy Nintendo i Silicon Graphics podpisały umowę, której celem było stworzenie nowej konsoli do gier.

Konsola była powszechnie ceniona m.in. za to, że obsługiwała grafikę trójwymiarową. Na konsolę wydano łącznie 396 gier.

Przykładowe akcesoria do Nintendo 64Edytuj

Nintendo 64 posiadało masę dodatków i usprawnień, zarówno tych oficjalnych od Nintendo, jak i tych nieoficjalnych od fanów i początkujących informatyków.

  • Kierownica - kierownica wykorzystywana była w grach wyścigowych, zastępowała tam kontroler.
  • Myszka - myszka nie odróżniała się specjalnie od dzisiejszych myszy komputerowych. Wykorzystywana była głównie w grach, w których główny nacisk stawiany był na rysowanie.
  • GB Hunter - urządzenie, które pozwalało na granie w gry z GameBoya, niestety nie było opcji zapisu stanu gry.
  • Adaptoid - adaptoid pozwalał na podłączenie kontrolera Nintendo 64 do jakiejkolwiek innej konsoli z wbudowanym portem USB.
  • DexDrive - urządzenie, które służyło do zapisywania danych gier, a następnie przekopiowywania ich na komputery typu PC.
  • Tristar 64 - urządzenie pozwalające na grę w gry z konsol Famicom, Super Famicom, Nintendo Entertiment System oraz Super Nintendo Entertiment System.
  • Wide-Boy 64-kolejne urządzenie pozwalające grać w Game Boy/Game Boy Color,ale może równierz odpalać gry z Game Boy Advance.
  • Nintendo 64DD-dodatek do konsoli który pozwala grać gry na dyskietkach.

CiekawostkiEdytuj

  • Nintendo 64 początkowo miało nazywać się Nintendo Ultra 64.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki