FANDOM

Postal
Gra
Postal.jpg
Dane
  • Producent
  • Wydawca
  • Premiera w USA
  • 30 września 1997
  • Premiera w Europie
  • 30 września 1997
  • Premiera w Polsce
  • Obecnie brak planów wydania
  • Gatunek
Informacje
  • Tryb gry
  • Platforma
  • Wymagania wiekowe
  • ESRB: M
  • PEGI: 18
Seria
  • Poprzednia część
  • Następna część
  •  ——

Postal - komputerowa gra akcji wyprodukowana przez Running With Scissors, a wydana przez Ripcord Games w roku 1997. Gra jest z gatunku strzelanek, przygodę gracz obserwuje w rzucie izometrycznym. Gra została zakazana w wielu krajach.

Pochodzenie nazwyEdytuj

Nazwa serii gier Postal nawiązuje do angielskiego wyrażenia going postal, oznaczającego sytuację, w której pracownik dokonuje jakiegoś aktu przemocy w miejscu pracy, z zabójstwem włącznie. Określenie pochodzi od serii zajść mających miejsce w biurach United States Postal Service (poczty amerykańskiej), gdzie w latach 1983-1997 w dwudziestu incydentach pracownicy poczty zastrzelili ponad czterdzieści osób. Od tego czasu idiom ten używany jest do określenia wszystkich rodzajów aktów przemocy w miejscach pracy, a samo postal na określenie stanu ekstremalnej wściekłości. Wyrażenie going postal po raz pierwszy pojawiło się w prasie 27 grudnia 1993 w dzienniku "St. Petersburg Times".

FabułaEdytuj

W grze wcielamy się w tajemniczego Kolesia (Postal Dude), który bez żadnych zahamowań likwiduje wszystkie żywe istoty, np. saksofonistów z orkiestry dętej, mieszkańców wiejskich terenów, obżartych pączkami stróżów prawa, itp., wykonując też dziwne zadania przez kolejne dni tygodnia.

RozgrywkaEdytuj

Postal-1-screen.jpg

Fragment z gry

Gracz bezpośrednio kieruje Kolesiem, ma do dyspozycji 12 różnych broni (w tym granaty, napalm, czy koktajle Mołotowa) zaś jego zadaniem jest zabicie odpowiedniej ilości ludzi obecnych na planszy. Przeciwnicy są uzbrojeni - na przykład policjanci, osobnicy z wyrzutniami rakiet, czy rednecki z strzelbami, poza nimi na mapie są również bezbronni ludzie.

DodatkiEdytuj

W roku 1998 wydano dodatek do gry zatytułowany Special Delivery (ang. przesyłka specjalna), dający możliwość gry w czterech nowych otoczeniach (dom handlowy, dzielnica nędzarzy, strefa trzęsienia ziemi i ośrodek turystyczny dla nudystów), udostępniający nowe postacie, dźwięki i tryby rozgrywki (kooperacja i odświeżony tryb deathmatch). Pierwotna wersja gry została wraz z dodatkiem wydana w roku 2001 pod tytułem Postal Plus. Gra zawierała również edytor, umożliwiający tworzenie własnych plansz.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki