FANDOM

Przybysz z Krypty
Gra
Przybysz z Krypty
Dane
  • Typ postaci
  • Pierwszoplanowa
  • Gra
  • Płeć
  • Mężczyzna
  • kobieta (zależne od gracza)
  • Wiek
  • Zależny od gracza
  • Kolor włosów
  • Brązowe (mężczyzna)
  • czarne (kobieta)
  • Kolor oczu
  • Trudny do zauważenia
  • Sylwetka
  • Wysportowana i umięśniona (mężczyzna)
  • wyprostowana (kobieta)
  • Teren działania
  • Kalifornia
Powiązania
  • Mieszkaniec Krypty 13
  • członek Bractwa Stali (zależne od gracza)
Używane bronie
  • Broń biała
  • ciężka
  • energetyczna i laserowa
  • palna
Sojusznicy
  • (Wszystko zależne od gracza) Mieszkańcy Cienistych Piasków
  • Bractwo Stali
  • Mieszkańcy Hubu
  • Większość miast Kalifornii
Wrogowie
  • (Wszystko zależne od gracza) Chanowie
  • Bandyci
  • Dzieci Katedry
  • Ghule
  • Mutanci
  • Supermutanci

Przybysz z Krypty - główny bohater gry Fallout. Przybysz występuje również w Fallout: Brotherhood of Steel, da się go odblokować, jednakże wydarzenia ukazane w tejże grze są niekanoniczne.

HistoriaEdytuj

Przybysz z Krypty, jak sam przydomek wskazuje, najprawdopodobniej urodził się w Krypcie 13. Niestety gracz nie dowiaduje się niczego o jego życiu sprzed piątego grudnia 2161 roku. Dnia, w którym wyruszył na poszukiwane hydroprocesora.

HydroprocesorEdytuj

Wcześniej wspomnianego dnia Przybysz z Krypty na polecenie Opiekuna opuszcza swój dom i rusza w trudną tułaczkę po napromieniowanej Kalifornii, która przepełniona jest zmutowanymi zwierzętami, bandytami i wszechobecną nienawiścią w poszukiwaniu hydroprocesora, urządzenia, które pompuje czystą wodę do Krypt. Niestety poprzednie urządzenie uległo awarii.

Pierwszą odkrytą przez Przybysza z Krypty lokacją była Krypta 15, która była zaznaczona na jego mapie. Nasz bohater oczywiście się tam udał, lecz zastał tam tylko kretoszczury. Sama krypty była od wielu lat opuszczona i zniszczona.

Następną odkrytą przez gracza lokacją były Cieniste Piaski. Według Przybysza było to bardzo ładna, samowystarczalną osada. Tam też znajduje się Ian - osoba, która za opłatą w wysokości stu kapsli może się do nas przyłączyć i nam towarzyszyć. W Cienistych Piaskach możemy wykonać zadanie dla Aradesha, burmistrza tejże osady, które polega na zabiciu wszystkich okolicznych radskorpionów, które nękały mieszkańców Cienistych Piasków. Zabicie radskorpionów znacznie podwyższa reputację Przybysza, wzrasta ona aż o 4 punkty. W onej osadzie nikt nic nie wiedział o hydroprocesorze, a więc Przybysz wyruszył do kolejnego miasta - do Złomowa.

W Złomowie rządy sprawuje prawy człowiek - Killian Darkwater, który ma swojego przeciwnika - Gizma, lokalnego zabijakę, gangstera i właściciela kasyna. Istnieją trzy wyjścia, które można zastosować w Złomowie:

  • Pójść najpierw do Gizma, porozmawiać z nim, przystać doń i zabić burmistrza Killiana. (Wybór zły)
  • Pójść najpierw do Gizma, porozmawiać z nim i odmówić mu propozycji morderstwa. Spowoduje to, że Gizmo będzie chciał pozbyć się osoby, która może mieć dowody na jego nieczyste zamiary i wraz ze swoim ochroniarzem zacznie nas atakować. Skończy się to jego śmiercią oraz ochroniarza. Mimo, iż wydawałoby się, że jest to dobry uczynek dla Złomowa straż tegoż miasta poprosi nas o jego opuszczenie, ponieważ gangster został zabity bez jakichkolwiek podstaw prawnych. (Wybór pośredni)
  • Pójść najpierw do Killiana i wspólnie z nim i jego ochroną obmyślić plan na zabicie Gizma zgodnie z prawem. Skończy się to zabiciem Gizma z pomocą Killiana i jego ochrony. (Wybór dobry)

W Złomowie znajduje się też nasz towarzysz - pies Ochłap, który obok Vault-Boya jest najbardziej rozpoznawalnym bohaterem serii. Pies przyłączy się do nas jeśli zostanie przez nas nakarmiony, lub gry gracz założy skórzaną kurtkę, którą prawdopodobnie nosił jego poprzedni właściciel, przyrodnik, który zginął z ręki ludzi Gizma.

W wcześniej wspomnianym mieście poszukiwania hydroprocesora nie są zupełnie bezskuteczne. Dowiadujemy się tam, że hydroprocesor mogą posiadać Kupcy Wodni, staconujący w Hubie.

Hub to jedno z największych miast w Kalifornii. Stacjonują tam Kupcy Wodni i karawany, mimo, że jest to wielkie miasto nie ma tam właściwie żadnego zadania.

Przybysz z Krypty porozmawiał z Kupcami Wodnymi, którzy powiedzieli, że nie są w stanie zdobyć samego hydroprocesora, ale za opłatą w wysokości dwóch tysięcy kapsli wyślą do Krypty 13 karawany z czystą wodą pitną. Wydarzenie to sprawiło, że gracz zyskał dodatkowy czas na wykonanie zadania, jednakowoż nie rozwiązało to problemu uszkodzenia hydroprocesora.

Ostatecznie Przybysz udaje się do Nekropolis, miasta ghuli i supermutantów. W tymże miejscu, w dawnej Krypcie gracz odnajduje hydroprocesor i dostarcza go Opiekunowi. Przybysz zostaje poproszony o spisanie dokładnego raportu z wyprawy. Opiekuna zaniepokoiło to, że na powierzchni istnieje rasa zwana supermutantami. Przybysz zostaje wysłany z powrotem na pustkowia z celem zniszczenia źródła mutantów i osoby, która pociągała za sznurki.

Walka z Dziećmi KatedryEdytuj

Po powrocie na powierzchnię Przybysz z Krypty wyruszył do Katedry. Tamże stanął naprzeciw Morfeuszowi i Mistrzowi, dwóm najważniejszym osobom w hitorii Dzieci Katedry, którzy jednocześnie byli liderami tegoż stowarzyszenia. Pokonanie Mistrza jest równoznaczne ze zniszczeniem Katedry. Przybyszowi pozostało zniszczyć miejsce tworzenia supermutantów - Bazę Wojskową Mariposa.

Po dotarciu do Bazy Wojskowej Przybyszowi udaje się uruchomić sekwencję samozniszczenia jednostki i ostateczne uratować Kalifornię przed całkowitym wyginięciem populacji ludzkiej i zastąpienie jej supermutantami.

Powrót do domu i wygnanieEdytuj

Kiedy nasz bohater pokonał wszystkich nieprzyjaciół postanowił wrócić do swojego prawdziwego domu. Niestety wrócił tam po to, aby dowiedzieć się, że nie może tam zamieszkać dlatego, iż traktowany będzie jako bohater. Bohater, który mógłby mieć zły wpływ na obywateli Krypty 13, jeśliby chcieli pójść w jego ślady i zdecydować się na tułaczkę po pustkowiach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki