FANDOM

River Raid
Gra
River raid cart 2.jpg
Dane
  • Producent
  • Wydawca
  • Premiera w USA
  • 1982
  • Gatunek
Informacje
  • Aktualna wersja
  • 1.0
  • Tryb gry
  • Platforma
  • Nośnik
  • Dyskietka
  • Kartridż
  •  ——
  •  ——

River Raid - amerykańska gra z 1982 roku wyprodukowana i wydana przez Activision (znane z serii Call of Duty). Została wydana na wiele konsol i komputerów.

RozgrywkaEdytuj

Gracz steruje samolotem, który widzi z lotu ptaka. Jego zadaniem jest przelatywanie nad rzeką i jej patrolowanie - zestrzeliwanie wrogich samolotów, balonów (nie dotyczy Atari 2600) oraz helikopterów. W grze twórcy zastosowali dość prostą hydraulikę - możliwość poruszanie się w lewo, w prawo i kontrolowanie szybkości lotu, wedle potrzeby gracz może przyśpieszać lub zwalniać. W grze jest bardzo wiele poziomów, które oznaczone są liczbą pojawiającą się na mostach co jakiś czat. Na lądzie znajdują się specjalne stacje paliwowe, jeżeli gracz nad takową przeleci dostanie paliwo niezbędne do funkcjonowania maszyny.

Odbiór gryEdytuj

W większości państw gra została przyjęta pozytywnie, a najbardziej w Niemczech, jednakowoż w tymże państwie River Raid został uznany przez pewną skrajnie lewicową organizację umieścili oną grę na liście rzeczy zakazanych dla osób nieletnich. Osoby poniżej osiemnastego roku życia (a mianowicie rodzice takich osób) grające w River Raid dostawały karę grzywny.

CiekawostkiEdytuj

  • Gra została zaprogramowana przez Carol Shaw, pierwszą kobietę na świecie, która zaprogramowała grę wideo.
  • River Raid do dziś jest uważany za najbardziej popularną grę w Niemczech, pobiła nawet niezwykle popularny Speed Racer.
  • Wcześniej wspomniana organizacja opisała grę w następujący sposób: Niepełnoletni muszą wcielić się w rolę bezkompromisowego żołnierza i agenta od destrukcji (...). Gra dostarcza dzieciom paramilitarnej edukacji (...). U starszych dzieci granie może doprowadzić do (...) skurczów mięśniowych, nieuzasadnionego gniewu, agresji, rozbiegania myśli (...) i bólów głowy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki