FANDOM

Sega Mega Drive

Sega Mega Drive.Konsola od firmy Segi.Pojawił się w Japoni w 1988,rok później 1989 w Ameryce i 1990 w europie.

Historia Edytuj

Kiedy Sega,po sukcesie Sega Master System,postanowiła zrobić 16-bitową konsolę.Początkowo miałą się nazywać Sega Mark-V,ale Sedze nie spodobała się nazwa.Później zrobiła liste nazw, wybrała jedną "Sega Mega Drive".W 1988 r.w japoni pojawiła się i była dobrze przyjęta.A Sega chciała rok później wydać ameryce,ale okazało się że ameryka ma prawo do Nazwy "Mega Drive" więc ameryce nazywa się "Sega Genesis".Europie pojawiła sie 1990 pod prawdziwą nazwą.A prodkucja zakończona została w 1998r.

Dodatki Edytuj

Sega Mega-CD Edytuj

Sega CD

Model I

Dodatek CD-ROM,który powstał w 1991 w Japoni,potem 1992 w Ameryce i 1993 w Europie.Model był był przystawkę do gier CD.Model II w który w 1993 był inny.Obok był napęd CD i oraz odkładke. Produkcja została zakończona w 1996.

Sega CD Model II

Mode lI

Sega 32X Edytuj

Dodatek 32-bitowy który odpala gry w 32-bity.Przystawka pojawiła się 1994.Nazwy były różnych kontynentach.Super 32X w Japoni,Sega Genesis 32X w ameryce,Sega Mega Drive 32X w Europie i Sega Mega 32X w Brazylii.

Akcesoria Edytuj

Sega 32X

Sega 32X

Konsola miała dużo akcesorium i inne.Były to kontrolery,dodatki sieciowe oraz inne.Znane również były akcesoria do dodatków.Takie jak Mega CD Karaoke (tylko Japonia) i inne.Pierwszym Dodatkiem Sieciowym Był Sega Channel,drugi i ostatni Xband (równierzn dla Mega Drive'a)

Ciekawostki Edytuj

  • Model II był wydany w 1993 r.
    Sega Mega Drive Model II

    Model II Segi Mega Drive

  • Sega chciała zrobić następce Alexa Kidda,zrobili konkurs rysunkowy i wygrał Mr. Needlemouse,później znana jako Sonic.
  • Sega Mega Drive jest najdłuszną pszedawającą się konsolą do 1998 r.
  • Sega Mega Drive w ameryce nazywa się Sega Genesis,bo nie waż amerykańska Sega man już prawa do nazwy Mega Drive.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki