FANDOM

Tomb Raider 4: The Last Revelation
Gra
Tomb Raider 4 The Last Revelation okładka
Dane
  • Producent
  • Wydawca
  • Dystrybutor PL
  • Premiera w USA
  • 24 listopada 1999
  • Premiera w Europie
  • 24 listopada 1999
  • Premiera w Polsce
  • 26 lutego 2000
  • Gatunek
Informacje
  • Tryb gry
  • Platforma
  • Wymagania wiekowe
  • PEGI: 12
Seria
  • Poprzednia część
  • Następna część

Tomb Raider 4: The Last Revelation - czwarta odsłona serii Tomb Raider, opowiadająca o przygodach archeolog Lary Croft. Akcja toczy się wyłącznie w Egipcie (choć podczas treningu odwiedzamy kambodżańską świątynię Angkor Watt). Została ciepło przyjęta przez graczy, nawet mimo początkowej ceny (159 zł). Grę wydał Eidos Interactive w 1999 roku. Twórcami byli ludzie z Core Design. Ze względu na zakończenie, spekulowano o definitywnym zakończeniu serii.

Muzyka jak i grafika stały na wysokim, jak na tamte czasy, poziomie, mimo że gra działała na tym samym (choć nieco podrasowanym) silniku co poprzednia część. Była poważnym konkurentem dla podobnej gry Indiana Jones and the Infernal machine (dużo zresztą droższej).

Zmiany w stosunku do poprzednich częściEdytuj

Oprócz grafiki i muzyki, zmienił się również krajobraz. O ile w poprzednich częściach obszar gry był niezbyt duży i przedstawiał raczej formę platformówki, teraz teren jest duży i bardziej "przygodówkowy". Doszła możliwość powrotu do poprzedniej lokacji w celu zdobycia przedmiotu, bądź uzyskania nowego przejścia. Zmieniło się podejście do przeciwników. Tym razem pojawiają się potwory niezniszczalne, bądź takie które zniszczyć można jedynie bronią z eksplodującymi pociskami. Co do arsenału, doszły typy amunicji. Charakteryzują się zasięgiem, typem obrażeń (np. trujące bełty) i częstotliwością występowania. Fabuła stała się bardziej konsekwentna. Tutaj też czekała pułapka, dla osób lubiących kody. Przeskoczenie bowiem na kolejny poziom, wiązało ze sobą możliwość straty pewnych ważnych przedmiotów, a w konsekwencji niemożliwość ukończenia gry. Niektóre przedmioty mogą być użyte kilka razy, lub być łączone. Urozmaiceniu uległy też poziomy. W jednym np. Lara walczy na jadącym pociągu, bądź ściga Jeepem przeciwników, niestety w grze występują tylko dwa pojazdy (które jednak używane są dosyć długo). Graczowi przejdzie odwiedzić świątynię, Dolinę Królów, podziemny labirynt i piramidy.

FabułaEdytuj

Gra rozpoczyna się w momencie, gdy Lara ma 16 lat. Wraz ze swoim nauczycielem Wernerem Von Croyem, również poszukiwaczem artefaktów, udaje się do Angkor Watt, by odnaleźć legendarny przedmiot o nazwie "Iris". W czasie eksploracji ruin, Von Croy wiedziony chciwością wpada w pułapkę i zostaje uwięziony we wnętrzu kuli. Lara cudem ucieka z pułapki.

Po kilku latach wyrusza do Egiptu, aby zbadać legendarny grobowiec boga piorunów - Seta. Nieopatrznie budzi jego duszę, co moze doprowadzić do zagłady na tle światowym. Podczas poszukiwania sposobu na naprawę swojego błędu, Croft znów spotyka Wernera Von Croya, który jednak przeżył w pułapce. Okazuje się jednak, że władzę nad nim przejął Set, usiłujący powstrzymać przed ponownym jego uwięzieniem. Po uwięzieniu bóstwa, Lara usiłuje uciec z piramidy, jednak w ostatniej chwili zostaje zamknięta. Istniały spekulacje, że archeolog zginęła, było inaczej i Lara Croft została tylko uwięziona.

CiekawostkiEdytuj

  • Fabuła do dziś uznawana jest za jedną z ciekawszych

Więcej z Fandomu

Losowa wiki