FANDOM

Tomb Raider 5: Chronicles
Gra
Tomb Raider 5 Chronicles okładka.jpeg
Dane
  • Producent
  • Wydawca
  • Dystrybutor PL
  • Premiera w USA
  • 21 listopada 2000
  • Premiera w Europie
  • 21 listopada 2000
  • Premiera w Polsce
  • 16 grudnia 2000 
  • Gatunek
Informacje
  • Tryb gry
  • Platforma
  • Wymagania wiekowe
  • PEGI: 12
Seria
  • Poprzednia część
  • Następna część

Tomb Raider 5: Chronicles - piąta część popularnej serii Tomb Raider, stworzonej przez Core Design w 2000 roku. Tym razem akcja gry toczy się w różnych epizodach z życia Lary Croft.

Gra zrobiona została na silniku poprzedniej części, więc nie zdobyła większego uznania wśród graczy. Zniknęła możliwość powrotu do lokacji (tak jak miało to miejsce w niektórych etapach w czwartej części), a także zubożał arsenał. Wrócił za to pistolet Desert Eagle i karabin M15 znane z trzeciej odsłony, a także doszła wyrzutnia pocisków linowych.

FabułaEdytuj

Lara Croft zginęła w Egipcie. Tak przynajmniej myśleli jej przyjaciele. Zebrali się w domu rodziny Croft i zaczęli wspominać.

Rzym: Powrócili Pierre i Larson - poszukiwacze skarbów i rywale Lary. Przybywają zdobyć Kamień Filozoficzny, podobnie jak panna Croft. Giną w końcu zabici przez własną głupotę.

Rosja: Lara wyrusza podstępem do rosyjskiej łodzi podwodnej, gdzie szef organizacji kryminalnej - Sergei Mihalikov, chce zdobyć Włócznię Przeznaczenia. W czasie poszukiwań dochodzi do wypadku i pojazd zatapia się. Lara dzięki pomocy kapitana Yarofeva, który sprzeciwia się Mihalikovi, ucieka z pułapki.

Irlandia: Etap w którym Lara jest nastolatką. Wyrusza na gapę wraz z pastorem Patrickiem Dunstan, by wyrzucić (egzorcyzmem) z Czarnej Wyspy ducha Vladimira Kalety, jako demona Verdileta. Po drodze napotyka gnomy, duchy i szkielety.

Firma Von Croya: Lara przybywa potajemnie do centrum organizacji Von Croya, aby odzyskać utracony niegdyś artefakt Iris. Misje te należą do najtrudniejszych w grze i czerpią wiele pomysłów z takich filmów jak Matrix, czy Mission Impossible.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki