FANDOM

Zoo Tycoon 2
Gra
Zoo Tycoon 2 okładka
Dane
  • Producent
  • Wydawca
  • Dystrybutor PL
  • Premiera w USA
  • 9 listopada 2004
  • Premiera w Europie
  • 12 listopada 2004
  • Premiera w Polsce
  • 17 grudnia 2004
  • Gatunek
Informacje
  • Tryb gry
  • Platforma
  • Nośnik
  • CD-ROM
  • DVD
  • Silnik gry
  • Wymagania wiekowe
  • PEGI: 3
Seria
  • Poprzednia część
  • Następna część

Zoo Tycoon 2 – druga gra z serii Zoo Tycoon. Jest to symulator prowadzenia parku zoologicznego. Pierwotnie została wydana na Windows, ale później również na Windows Mobile, PDA, Nintendo DS oraz Mac OS X (poza dodatkami).

Rozgrywka Edytuj

W grze występuje wiele trybów gry. Każdy z nich ma inne ograniczenia co do pieniędzy czy gracza (poza trybem wolnej gry). W trybie wolnej gry jedynym ograniczeniem jest powierzchnia parku. Zadaniem gracza jest zbudować park zoologiczny przynoszący ogromne przychody i zdobyć pięć gwiazdek popularności. Grę rozpoczyna się z lekko zalesionym terenem. W miarę rozbudowywania parku, dostosowuje się wybiegi do potrzeb zwierząt oraz odwiedzających. W trybie kampanii gracz wciela się w dyrektora istniejącego już zoo i musi wykonywać narzucone z góry cele. Po przejściu jednego wątku kampanii gracze mogą otrzymać nagrodę, którą jest zazwyczaj jakiś obiekt ozdobny lub budynek. W trybie wyzwania gracz może rozbudowywać park według własnej woli, lecz w trakcie musi zwrócić uwagę na wyzwania narzucane przez grę. Są to zadania, za które może otrzymać nagrodę w postaci zwierząt, obiektów lub gotówki.

Dodatki Edytuj

Do gry zostało wydanych wiele dodatków, które wprowadzają nowe zwierzęta, obiekty, budynki oraz większe zmiany, typu szukanie szkieletów martwych gatunków czy trenowanie zwierząt.

Na ratunek zwierzakom Edytuj

„Na ratunek zwierzakom” to pierwszy dodatek, wydany w październiku 2005 roku. Wprowadza on do gry dużo więcej rzadszych i zagrożonych zwierząt. Dodatek oferuje również nowe metody transportowania, takie jak kolejka linowa, przejażdżka samochodem, czy kładki. Dodał on również różne rodzaje tekstur, które sprawiają, że adoptowane zwierzęta mogą wyglądać inaczej niż inni przedstawiciele tego gatunku (jak na przykład biały tygrys bengalski).

Afrykańskie zwierzaki Edytuj

„Afrykańskie zwierzaki” to drugi dodatek, wydany w maju 2006 roku. Wprowadza on wiele zwierząt, które pochodzą z Afryki i terenów ciepłych. Dodaje również nowe pojazdy do przejażdżki samochodowej i obiekty dekoracyjne z motywem afrykańskim. Dodane zostały również mapy o pustynnych klimatach oraz nowe kampanie i wyzwania.

Dino Danger Pack Edytuj

„Dino Danger Pack” (pl. Paczka dinozaurzego niebezpieczeństwa) to paczka, zawierająca cztery nowe gatunki, którymi były dinozaury Tyranozaur, Triceratops, Karnotaur i Styrakozaur oraz potrzebne im obiekty. Paczka mogła zostać kupiona na oficjalnej stronie gry za 4,99 dolarów. Po wydaniu dodatku „Wymarłe gatunki”, ten zestaw został usunięty ze strony Zoo Tycoon.

Zookeeper Collection Edytuj

„Zookeeper Collection” (pl. Kolekcja opiekuna) to paczka, zawierająca grę Zoo Tycoon 2 wraz z dwoma pierwszymi dodatkami – Na ratunek zwierzakom i Afrykańskie zwierzaki. Jej premiera miała miejsce 17 października 2006 roku.

Podwodny świat Edytuj

 Osobny artykuł: Zoo Tycoon 2: Podwodny świat.

„Podwodny świat” to dodatek, wydany 17 października 2006 roku wraz z premierą wydania „Zookeeper Collection”. Dodaje on do gry wiele zwierząt występujących w środowisku wodnym, takie jak orka czy foki. Dodatek wprowadza również pokazy, trenowanie zwierząt oraz nowe biomy wodne.

Wymarłe gatunki Edytuj

 Osobny artykuł: Zoo Tycoon 2: Wymarłe gatunki.

„Wymarłe gatunki” to ostatni dodatek do gry, wydany 17 października 2007 roku. Wprowadza on wiele wymarłych zwierząt, przez różnego rodzaju dinozaury, po wymarłe stosunkowo niedawno mamuty czy tury. Do gry dodano również laboratorium, dzięki czemu w parku można szukać skamielin wymarłych zwierząt, łączyć je i przywracać te gatunki do życia. Dinozaury mogą także wpaść w szał i uwolnić się z wybiegów oraz zacząć dewastować zoo.

Ultimate collection Edytuj

„Ultimate Collection” to paczka, zawierająca Zoo Tycoon 2 oraz wszystkie wydane dodatki. Paczka oferowała także nowy motyw menu, dzięki czemu użytkownicy zostali wyróżnieni. Została ona wydana 30 września 2008 roku.

Wymagania sprzętowe Edytuj

  • Jeden z następujących systemów operacyjnych:
    • Microsoft Windows 98 Wydanie drugie
    • System Microsoft Windows Millennium Edition (Me)
    • System Microsoft Windows 2000
    • System Windows XP
    • System Windows Vista
    • System Windows 7
    • System Windows 8
  • 256 megabajtów (MB) pamięci RAM.
  • Co najmniej 900 MB dostępnego miejsca na dysku twardym.
  • Prędkość 4 x lub wyższą dysków CD.
  • Zgodny z Direct3D super VGA karty graficznej z co najmniej 16 MB pamięci RAM wideo (VRAM).
  • Klawiatura i mysz Microsoft mouse lub zgodne urządzenie wskazujące.
  • Karta dźwiękowa i głośniki lub słuchawki.
  • Program DirectX 9.0b lub nowszym.
  • Dostęp przez Internet do pobierania zawartości opcjonalnej.
  • Karta graficzna z co najmniej 16 MB pamięci.[1]

Przypisy Edytuj

  1. Oficjalna strona Microsoft

Więcej z Fandomu

Losowa wiki